Informația zilei despre Transfăgărășan: va deveni semnificativ mai atractiv decât Transalpina, peste noapte

de: Alexandru Puiu
14 06. 2023

Din multe puncte de vedere, Transfăgărășan și Transalpina au pus România pe harta globală atunci când vine vorba de turism rutier. Foarte mulți străini sunt fascinați de aceste două drumuri de pe meleaguri mioritice. Din păcate, sunt accesibile doar câteva luni pe an. Din fericire, lucrurile s-ar putea schimba.

La momentul de față, pe Transfăgărășan, poți circula doar patru luni pe an. În rest, din cauza zăpezii și a condițiilor meteo imprevizibile, circulația este restricționată sau întreruptă complet. Se pare însă că autoritățile române vor să găsească o soluție pentru ca traseul să fie deschis pe întreaga perioadă a anului sau, în cel mai rău caz, pentru mult mai mult timp decât în prezent. În acest scop, CNAIR lansează o licitație pentru un studiu de fezabilitatea care, în condiții ideal, ar trebui să includă o soluție la problemă.

Ce se întâmplă pe Transfăgărășan

Compania Națională de Drumuri lansează în licitație un studiu de fezabilitate ca să includă soluții tehnice pentru ca DN7C – Transfăgărășan să fie deschis mai mult de patru luni pe an. Ca referință, în prezent, tronsonul de altitudine, Piscu Negru – Bâlea Lac – Bâlea cascadă, una dintre cele mai spectaculoase șosele din lume, este deschis de la sfârșitul lunii iunie doar până la început de noiembrie, conform unui Regulament de Funcționare, dar datele de redeschidere/închidere se stabilesc mai ales în funcție de condițiile meteo, temperaturi și condițiile de siguranță rutieră.

Nu este prima oară când se cochetează cu o astfel de inițiativă din partea CNAIR, vizavi de traseul fascinant care face legătura între Muntenia și Transilvania, mai ales din cauza presiunilor din partea oficialilor din HoReCa, proprietarii de hoteluri și pensiuni.

„Primul pas important pentru modernizarea Transfăgărășanului DN 7 C ! Am transmis astăzi spre validare către ANAP documentația necesară demarării licitației contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate între km 104 și km 130+800. Prin acest contract vrem să identificăm acele soluții tehnice care să permită circulația pe o perioadă cât mai lungă între Piscu Negru și Bâlea Cascadă.

Acest drum unic în lume va deveni mult mai accesibil și mai sigur pentru toți cei care vor să îl viziteze. Contractul va avea o durată de maximum 12 luni, dintre care 3 luni pentru elaborarea expertizei tehnice și 9 luni pentru elaborarea Documentatiei de avizare a lucrărilor. Finanțarea contractului va fi asigurată prin Programul Transport (PT)”, a transmis marți, CNAIR.

Vizavi de cele mai frumoase și fascinante drumuri din țara noastră, Transalpina se va deschide circulației la finalul acestei săptămâni, în timp ce, pe Transfăgărășan, zăpada rezistă mai mult, iar riscul căderilor de stânci de pe versant este semnificativ mai mare. Pentru a facilita însă deschiderea cât mai devreme și a Transfăgărășan, în această vară, se vor instala plase de protecție și bariere dinamice în zonele unde cad stânci pe DN 7 C – Transfăgărășan, între Bâlea Cascadă și Bâlea Lac, după cum a anunțat Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRPD) Brașov.

„Începând din acestă vară pe Transfăgărășan veți putea circula în mai multă siguranță. După ani de zile în care căderile de stânci au cauzat probleme pentru siguranța circulației, DRDP Brașov a contractat lucrări ample de securizare a versanților stâncoși. Vom monta plase de protecție și bariere dinamice pe 3 dintre cele mai expuse zone dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac pentru a stopa astfel căderile de pietre pe carosabil. Sperăm că în acest fel vom face mai plăcută călătoria celor care vor vizita în viitor Transfăgărășanul”, arată un mesaj al DRPD Brașov.